loading...
پرتال تفریحی و سرگرمی فان می | funme.ir
بیداری اندیشه بازدید : 86 شنبه 27 تیر 1394 نظرات (0)

شاید شما نیز افرادی را دیده باشید که ناخن های خود را می جوند ، این افراد اغلب از کودکی به این کار عادت کرده اند. ریشه ی مشکل جویدن ناخن را می توان دلایلی همچون استرس داشتن دانست.

روانشناس کودک با بیان اینکه فقر آهن، مشکلات عصبی مانند استرس و اضطراب و تنبلی اعصاب اطراف دهان موجب جویدن ناخن و اشیای دیگر در کودکان می‌شود، به والدین توصیه کرد روزانه اطراف دهان کودک خود را ماساژ دهند

 

... توضیحات بیشتر در ادامه مطلب .

هانیه بازدید : 96 یکشنبه 21 تیر 1394 نظرات (0)

حقایق شگفت انگیز عطسه

در زیر به دلایل اینکه چرا در زمان‌های عجیب عطسه‌مان می‌گیرد اشاره می‌کنیم.

1. عطسه کردن از اعصابتان شروع می‌شود. این را نیل کائو متخصص آلرژی و آسم در مرکز آسم و آلرژی گرین ویل می‌گوید.
او اینطور توضیح می دهد که سیستم عصبی همه افراد به یک طریق یکسان سیم‌کشی شده است اما پیام‌هایی که در طول این عصب‌ها حرکت می‌کنند، راه‌های متفاوتی برای رفت‌و‌آمد به مغز انتخاب می‌کنند و همین مسئله باعث می‌شود عادت عطسه کردن در افراد مختلف متفاوت باشد. او می‌گوید، "این انتقال عصب‌هاست که به مغزتان می‌گوید که چیزی در بینی شما هست که باید بیرون بیاید!"

 

2. عطسه کردن از بدنتان محافظت می‌کند. دکتر کائو می‌گوید، "عطسه کردن بخش مهمی از فرایند ایمنی بدن است که کمک می‌کند سالم بمانید." عطسه با پاک کردن بینی از باکتری‌ها و ویروس‌ها از بدنتان محافظت می‌کند. وقتی چیزی وارد بینی شما می‌شود یا با محرکی روبه‌رو می شوید که مرکز عطسه که در پایین ساقه مغز قرار گرفته‌است در مغزتان را تحریک می‌کند، پیام‌هایی سریعاً برای بستن گلو، چشم‌ها و دهانتان فرستاده می‌شود. سپس، عضلات سینه‌تان شدیداً منقبض می‌شوند و بعد عضلات گلویتان به سرعت باز و آزاد می‌‌شوند. درنتیجه این، هوا — به همراه بزاق و ماده مخاطی — با شدت از دهان و بینی‌تان بیرون می‌آید. و همین می‌شود که عطسه می‌کنید.


3. عطسه سریع اتفاق می افتد. عطسه ها با سرعت 161 کیلومتر در ساعت حرکت می‌کنند. یک عطسه می‌تواند 100،000 میکروب را وارد هوا کند.
4. برداشتن ابرو ممکن است موجب عطسه شود. برداشتن ابرو روی عصبی در صورتتان که مسیر بینی را تامین می‌کند اثر می‌گذارد. و در نتیجه عطسه می‌کنید.

 

5. هیچوقت در خواب عطسه نمی‌کنید. وقتی می‌خوابید، اعصاب عطسه هم می‌خوابند و این یعنی وقتی خوابید معمولاً عطسه نمی‌کنید.
6. ورزش ممکن است عطسه‌تان بیندازد. دکتر کائو اعتقاد دارد که ورزش موجب عطسه کردن می‌شود. او می‌گوید، وقتی بیش از حد به جسمتان فشار می‌آورید، تنفستان زیاد می‌شود و درنتیجه، بینی و دهانتان خشک می‌شود. به این ترتیب، بینی شما با شروع به ترشح که موجب عطسه می‌شود به این مسئله واکنش می‌دهد.


7. طولانی‌ترین عطسه : 978 روز که توسط دونا گرفیت از انگلستان به ثبت رسیده است.
8. نور آفتاب موجب عطسه کردن می‌شود. نورآفتاب باعث می‌شود که یکی از هر سه نفر به عطسه بیفتند. البته حساسیت به نورآفتاب مسئله ای ارثی است — این هم یک چیز دیگر که می‌توانید گردن پدر ‌و ‌‌‌مادرتان بیندازید!

 

9. رابطه جنسی هم می‌تواند محرک عطسه باشد. بیشتر از آنچه که فکر می‌کنید اتفاق می‌افتد. محققان باور دارند که تحریک سیستم عصبی پاراسمپاتیک در برخی افراد پیام‌هایی ارسال می‌کند که نه فقط باعث می‌شود این افراد از رابطه جنسی خود لذت ببرند، بلکه بعد از اتمام آن عطسه کنند.


10. پرعطسه‌ترین حیوان : ایگوانا. طبق تحقیقات ایگوانا بیشتر از سایر حیوانات عطسه می‌کند. عطسه کردن معمولاً برای بیرون کردن برخی نمک‌های خاص که از محصولات فرعی فرایندهای گوارشی آنهاست اتفاق می‌افتد.
11. چطور عطسه را متوقف کنید؟ با اینکه هنوز ثابت نشده است اما نفس کشیدن از راه دهان و گرفتن بینی در آن زمان می‌تواند چاره‌ساز باشد.

 

خرافات مربوط به عطسه
گذشته از این واقعیت‌های عجیب درمورد عطسه، خرافات زیادی هم درمورد عطسه وجود دارد.بعنوان مثال، درست نیست که وقتی عطسه می‌کنید قلبتان می‌ایستد. وقتی سینه‌تان به خاطر عطسه منقبض می‌شود، جریان خونتان هم موقتاً منقبض می‌شود. درنتیجه، ریتم قلبتان تغییر می‌کند اما توقف نمی‌کند.


و وقتی عطسه می‌کنید کره چشمتان بیرون نخواهد پرید. بعضی افراد موقع عطسه کردن به طور طبیعی چشم‌هایشان را می‌بندند اما اگر بتوانند آنرا باز نگه دارند، چشم‌هایشان بیرون نخواهد پرید! دکتر کائو می‌گوید، "بااینکه فشارخون پشت چشم موقع عطسه کردن کمی بالا می‌رود اما آنقدر زیاد نیست که چشم‌هایتان را از حدقه بیرون کند."
خیلی‌ها هم عقیده دارند وقتی عطسه می‌کنید باید کاری که مشغول انجام آن هستید را متوقف نموده و صبر نمایید برخی نیز اعتقاد دارند دوستی به ملاقاتتان می‌آید و اگر گربه‌تان عطسه کند باران خواهد آمد.


درمورد گفتن واژه عافیت باشید بعد از عطسه به همدیگر، دکتر وود توضیح می‌دهد که واژه عطسه به یونانی "pneuma” به معنای روح می‌باشد.
او می‌گوید، "دعای خیر عافیت باشد بعد از عطسه از عقاید قدیمی است. در گذشته عطسه را تجربه‌ای نزدیک به مرگ می‌پنداشتند و تصور می‌کردند که دعای خیر روح فرد را از بیرون شدن از بدنش نجات می‌دهد و از وارد شدن شیطان به بدنش جلوگیری می‌کند.

, عطسه , عطسه های نحس , عطسه از ساسی مانکن , عطسه زیاد , عطسه و صبر , عطسه ساسی مانکن , عطسه صبر , عطسه به انگلیسی , عطسه در بارداری , عطسه زیاد در بارداری , فواید عطسه , فواید عطسه زدن , فوايد عطسه , فواید عطسه بلند , فوايد عطسه زدن , فواید و مضرات عطسه , فواید سرفه و عطسه , فوايد عطسه كردن ,

 

هانیه بازدید : 601 جمعه 19 تیر 1394 نظرات (0)

10 روش برای بین بردن بوی بد عرق

اگر می‌خواهید از بوی بد عرق رها شوید به دستورهای زیر عمل كنید:

1. از خوردن ادویه، زردچوبه، فلفل، خردل، سس گوجه فرنگی، پنیر كهنه، تخم مرغ، روغن سرخ شده، كالباس، سوسیس و اغذیه نظیر آن خودداری كنید و همراه غذا از سبزی تازه و میوه استفاده كنید. همچنین استفاده از مواد لبنی مثل شیر و ماست را فراموش نكنید.

2. پیشگیری بهترین روش برای مبارزه با بوی بد عرق است. اگر عرق روی بدن نماند، بو نیز نمی‌گیرد. برای بسیاری از افراد شستشوی مرتب بدن برای رهایی از شر بوی بد كفایت می‌كند؛ البته شستشو با آب خالی كافی نیست چون نمی‌تواند بخوبی عرق را از سطح پوست پاك كند. برای دستیابی به نتیجه مطلوب باید از شامپو و صابون‌ها استفاده كنید.

3. بعد از شستشوی بدن با آب و صابون و خشك كردن كامل بدن، بلافاصله از تركیبات ضد‌عرق برای زیر بغل خود استفاده كنید. توجه داشته باشید دئودورانت‌ها مانع تعریق نمی‌شوند بلكه مانع متصاعد‌شدن بوی بدن می‌شوند. در حالی كه ضد تعریق‌ها مواد شیمیایی هستند كه تعریق را كاهش می‌دهند؛ البته ضد تعریق‌ها در اكثر موارد حاوی دئودورانت نیز هستند كه بوی بدن را دفع می‌كند.

4. حتما بدن خود را مرتب خشك كنید زیرا باكتری‌ها به سختی در مناطق خشك بدن زنده می‌مانند.

5. لباس‌های نخی بپوشید. زیرا لباس نخی و كتانی عرق را بهتر به خود جذب می‌كنند. در مقابل لباس‌های نایلونی عرق را از سطح بدنتان كمتر جذب كرده و با باقی ماندن این عرق در سطح پوست، خود بخود بوی بد نیز استشمام می‌شود.

6. سیگار نكشید. مصرف سیگار علاوه بر بدبو كردن دهان، موجب بدبو شدن عرق نیز می‌شود. در نظر داشته باشید كه هفته‌ها طول می‌كشد تا بوی بد سیگار و اثر آن در عرق بدن بعد از ترك از بین برود.

7. لباس تمیز عامل مهمی ‌برای جلوگیری از بوی عرق است. هر بار به حمام می‌روید لباس‌هایتان را عوض كنید و لباس‌های تمیز بپوشید. گاهی در مناطق گرم و شرجی لازم است لباس‌ها را روزی چند بار عوض كرد.

8. برخی بیماری‌ها موجب تعریق بدبو می‌شود، در این مواقع چاره‌ای جز درمان بیماری اصلی وجود ندارد.

9. موهای زیر بغل و كشاله‌ران خود را به‌طور مرتب بتراشید. وجود مو در این منطقه موجب مساعد شدن شرایط رشد برای باكتری‌ها می‌شود.

10. در هفته یك‌بار استفاده از صابون آنتی باكتریال، گوگرددار و تركیبات ضد قارچ می‌تواند میزان باكتری‌های مزاحم و بدبو شدن عرق را كم كند.

, بوی بد عرق , بوی بد عرق کشمش , بوی بد عرق زیر بغل , بوي بد عرق , بوي بد عرق بدن , بوي بد عرق زير بغل , بوی بد عرق کودکان , بوی بد عرق از چیست , بوی بد عرق در کودکان , بوی بد عرق لباس , عرق بدن , عرق بدن چیست , عرق بدن انسان , عرق بدن جنب , عرق بدن اسیدی , عرق بدن انسان جنب , عرق بدن در خواب , عرق بدن فرد جنب , بوی عرق بدن , درمان عرق بدن ,

 

هانیه بازدید : 121 یکشنبه 17 خرداد 1394 نظرات (0)

موهای زائد رو با پوست گردو از بین ببرید

با استفاده از پوست گردو، موهای صورت در ابتدا به ندرت رشد می کنند و بعد از یک مدت به طور کامل ناپدید می شود. این نتیجه را می توان با تکرار استفاده از پوست گردو طی چندین ماه به دست آورد.

این راه درمانی روی هر نقطه از بدن قابل امتحان است.

تعداد زیادی پوست گردو را بسوزانید. خاکستر حاصل شده را داخل آب بریزید ( یک قاشق غذاخوری خاکستر به همراه یک لیتر آب).

اجازه دهید مخلوط به دست آمده 12 ساعت بماند.

یک پنبه را به این ماده آغشته کرده و به محل موهای زائد بزنید. این کار را چندین بار در روز (هر بار 15 دقیقه) تکرار کنید.

البته چند روش طبیعی دیگری نیز وجود دارد که می توانید انها را امتحان کنید.
; مصرف چای نعناع دوبار در روز به مدت ۵ روز می تواند سطح همورمونهای جنسی مردانه را کاهش دهد.

; مخلوط ۳۰ گرم شکررا با ۱۰میلی لیترآب لیموی تازه در ۱۵۰ میلی لیتر آب حل کنید و خوب به هم بزنید وسپس آن را بر روی صورت روی موهای زائد بمالید به بعد از ۱۵ دقیقه صورت را با آب سرد بشویید و بعد به آرامی مالش دهید این کار را روزی یکبار در هفته انجام دهید.

; یکی دیگر از راههای درمانی که به کاهش رشد مو کمک می کند ریختن ۱۰ میلی لیتر آب لیمو تازه در ۴۰ میلی لیتر عسل و بعد از آماده شدن این را با پنبه و بر روی قسمت دارای موهای زاید مالیده و پس از ۱۵ دقیقه محل را بشویید این عمل رادوبار در هفته برای مدت دو هفته انجام دهید.

اگر رشد اضافی موهای صورت به دلیل مصرف بعضی داروها باشد، باید مصرف آن دارو را با صلاحدید پزشک مربوطه متوقف نمود.

هانیه بازدید : 123 پنجشنبه 07 خرداد 1394 نظرات (0)

بدن انسان در پیری

انسان بعد از یک قرن زندگی مانند گلی پژمرده می شود و دیگر آن شادابی و طراوت جوانی را ندارد، این راهی است که تمام انسان ها در پیش دارند و تجربه می کنند.
آناستازیا پوتینگر تصاویری سیاه و سفید و بسیار زیبا از بدن انسان در ۱۰۰ سالگی انداخته است که این تصاویر انسان را به فکر فرو می برد و شاید با دیدن آنها قدر جوانی را بیشتر بدانیم و بیشتر مراقب سلامت خود باشیم تا دیرتر فرسوده و چروکیده شویم.

تصاویر در ادامه

تعداد صفحات : 4

اطلاعات کاربری